Fraser island - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Bianca - WaarBenJij.nu Fraser island - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Bianca - WaarBenJij.nu

Fraser island

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca

26 April 2017 | Australië, Frasereiland

Vanochtend om 5 uur de wekker, want om kwart voor 6 was de pick up. Dat was vroeg zeg...

Na een breefing over alle gevaren op fraser en met de 4x4w drive, gingen we op pad. Wij in de blauwe samen met 3 Engelse meiden en 1 Engelse kerel. Vanaf moment 1 zat de lol er al goed in!
Na een vrij lange rit door de binnenlanden waarbij we gelukkig een aantal kangaroes hebben gezien, kwamen we aan bij de pont richting fraser. Prachtig uitzicht!

Op fraser island was het zo tof, het racen over het zand, dingo's die hier en daar liepen, de zee die mooie golven had!
We kwamen veel te snel aan bij het hostel waar we 2 dagen zouden verblijven. Na een heerlijke lunch zijn we de kust weer af gaan rijden. De eerste stop was bij een riviertje met wat stroming : lazy river... hier werd de start gemaakt met het spelen van the crocodile game. Voor wie wil weten hoe: ask me!
Hierna in banden de rivier afglijden, heerlijk!!!

Na deze stop weer door, deze keer naar een heilige plek voor de inheemse bevolking. Als meisjes een vrouw werden kwamen ze op deze plenk. Ze raakten dan het zand aan voor een vruchtbaar leven en om de liefde van hun leven te vinden. Voor de mannen geloven zij dat het ongeluk brengt als je er alleen al naar kijkt. Nu mocht Wes gaan kijken na een korte ceremonie om de kwade geesten af te weren.

Een stuk verder op het eiland ligt een schip mahino. Hier zijn we langs gereden, behoorlijk ding eigenlijk hoor!

Het eiland staat vol met tea tree bomen. Deze geven een bruine kleur af aan sommige riviertjes.

We zijn hierna naar het tea tree lake gegaan. Heerlijk gezwommen en wederom een Crocodile game gespeeld waarbij we alle andere groepen flink overtroefden! Whooohoo.
Ik vind het geweldig om door de binnenlanden te crossen over onbegaanbare paden, loszand, door riviertjes en over het strand. Gelukkig zaten we in een auto waarin niet veel wilden rijden. Dit zorgde ervoor dat ik behoorlijk wat km achter het stuur heb kunnen crossen!

Aangekomen terug op het verblijf hebben we heerlijk gebbqd! Wat was dat lekker zeg. Hierna opfrissen in onze private dorm;). Ja, we hadden wel een keer wat luxe verdiend! een prachtige grote legertent was voor ons, incl douche en toilet. Heerlijk als je de laatste tijd steeds gedeelde badkamers hebt gehad.

Hierna de bonfire. Onder veel en ik bedoel echt : heel veel sterren!!! (ik kreeg het helaas echt niet op de camera :( , maar geloof me maar dat het heel mooi is!

Na een verhaal of 6 over de locals vonden wij het tijd worden even naar het strand te schieten.
Dingo stok mee : dit moet, de Dingo's zijn zo gewend dat als ze iemand met een stok zien, ze een blokje om gaan.. Mochten ze toch in de buurt komen dan moet je ze helaas toch slaan met de stok. Dit om ze te beschermen, want mochten ze je bijten, dan moeten ze worden afgemaakt. We hebben het wel over wilde honden welke altijd testen wie de dominante is. Met stok ben jij dat!
Even zonder zaklamp zaten we heerlijk naar de sterren te kijken totdat we bedachten dat we even rond konden kijken of er nog geen dingo's waren. Nog geen 10 m van ons vandaan kwam er 1 doodleuk op ons afgewandeld. Gelukkig deed de stok zijn werk en na er een paar keer mee op de grond tikken, liet hij het toch afweten.

Wat was dit genieten zeg! Morgen weer een dag! Weltrusten